Hulp bij invullen aangifte inkomstenbelasting

Heeft u moeite met het invullen van uw belastingaangifte of begint u er liever helemaal niet aan? Bennink adviseurs ondersteunt u met het invullen en indienen van de aangifte inkomstenbelasting

Correct ingevuld en zo min mogelijk belasting betalen

Het invullen van de belastingaangifte gaat tegenwoordig digitaal, deze is dus al deels voor u ingevuld wanneer u na 1 maart inlogt. Toch kan het zijn dat u het lastig vindt om de aangifte correct in te vullen en alle aftrekposten mee te nemen. Onze ervaren belastingadviseurs zorgen ervoor dat u zo weinig mogelijk belasting betaalt en geen omkijken meer heeft naar uw aangifte. We zorgen er ook voor dat de aangifte correct wordt ingevuld en op tijd wordt ingediend. Zo krijgt u snel een definitief bericht over uw aangifte en weet u waar u aan toe bent. 

Ook voor belastingadvies

Bennink adviseurs staat ook voor u klaar wanneer u fiscale en financiële vragen heeft. U hoeft dus niet te bellen naar de Belastingtelefoon en lang in de wacht te staan. Bij ons heeft u snel één van onze adviseurs aan de lijn. Kom bij ons met vragen over bijvoorbeeld:

  • voorlopige aanslagen
  • aangifte inkomstenbelasting;
  • schenking- en successierechten;
  • aanvragen van toeslagen zoals huurtoeslag en zorgtoeslag;
  • fiscaal partnerschap
  • bezwaar- en beroepschriften;
  • en/of alle voorkomende formulieren.

Wat heeft u nodig voor de belastingaangifte?

Een gedeelte van de gegevens is dus al voor u ingevuld. U bent wel zelf verantwoordelijk voor het conroleren van deze gegevens. Daarom is het handig om, voordat u start, onderstaande documenten en gegevens alvast te verzamelen:

  • Uw DigiD en dat van uw partner indien van toepassing. Weet u het wachtwoord nog? 
  • Uw burgerservicenummer (BSN) en indien van toepassing het BSN van uw partner en kinderen.
  • Uw bankrekeningnummer.
  • Uw jaaropgaven over het voorgaande jaar. 
  • Eventuele overige inkomsten (bijvoorbeeld partneralimentatie).
  • Jaaroverzichten van uw bankrekening, spaarrekening en eventuele beleggingsrekeningen. Houd ook de overzichten van uw kinderen bij de hand.
  • De WOZ-waarde van uw woning en het jaaroverzicht van uw hypotheek indien u een koopwoning heeft. 
  • Een overzicht van aftrekposten, zoals zorgkosten die u niet vergoed heeft gekregen en giften. Kijk hiervoor ook eens op de site van de Belastingdienst
  • Een overzicht van eventuele leningen en schulden.

De aangifte

Vanaf 1 maart kunt u starten met een vooraf ingevulde belastingaangifte. U heeft tegenwoordig tot 1 mei de tijd om uw aangifte in te sturen. Wanneer u deze voor 1 april al instuurt, krijgt u voor 1 juli bericht van de Belastingdienst. Doet u na 1 april aangifte? Dan streeft de Belastingdienst ernaar om u binnen 3 maanden na de aangifte een bericht te sturen.

Een complete dienstverlening

Ook bij grote levensevenementen, zoals het kopen van een woning, bij samenwonen, trouwen, scheiden en met pensioen gaan komt betrouwbaar en integer advies over belastingen goed van pas. Wij zorgen ervoor dat u uw belastingzaken, verzekeringen, hypotheek en pensioen perfect op orde heeft en dat alles op tijd geregeld is. 

Meer informatie over invullen belastingaangifte

Wilt u meer weten over wat onze belastingadviseurs voor u kunnen betekenen op het gebied van de belastingaangifte? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag vooruit.